21 Mars 2012

Nu är det år 1391 eller år 2571 i Iran, beroende på vilken kalender man följer. Iranier firar då nyår den 20 mars. Då samlas man och äter god mat tillsammans och ger varandra, främst barnen, presenter (eidi). Jag fick ett gymkort på Sats av mina föräldrar, vilket är något jag är väldigt glad för då jag velat börja gymma där ett tag nu. Måste dock bidra lite själv, men det är det värt! Sen fick jag pengar av mina släktingar och några vänner till familjen.

Förutom det så har jag inte gjort så mycket mer än att ha utnyttjat mitt gymkort och pluggat (som vanligt). Har även varit på en gudstjänst för första gången i mitt liv. Det var intressant och jag fick lära mig en hel del om Kristendomen som jag inte visste. Träffade förövrigt världens snällaste och roligaste präst där som höll i gudstjänsten. Måste erkänna att jag till ganska stor del vill dit igen bara för att få prata med honom.



PUSS ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej vet du hur man gör header till bloggen ?:)

2012-03-24 @ 12:01:08
URL: http://kunskapislam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0