26 april 2012

Sitter här och undrar varför man måste ha läst fysik B för att komma in på läkarlinjen. Vad har elongationen för vågor att göra med sjukdomar? Vad har jag för nytta av att kunna räkna ut gitterkonstanten och kunna avgöra om en stöt är elastisk genom beräkningar?
Nu har jag nästan klagat klart. Men först måste jag klaga över matten också och hur mycket jag inte orkar med matte C nationella om tre veckor. Eller förresten, jag kanske kan vara så snäll att jag skippar det eftersom att jag har ett alldeles för svårt fysikprov imorgon.
Men efter det så ska jag ta mig tiden att gnälla över matten. Och kemi B också nu när jag ändå är igång.
Som tur är så består inte mitt liv av bara plugg (90 procent kanske, men inte 100). Så jag kan iallafall vara glad för att det snart är långhelg, valborg och inte alltför långt kvar till sommarlovet.

Valborg för ett par år sedan. Mycket har förändrats, det mesta till det bättre


PUSS ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0