Vinter

Igår så placerade min pappa stora vita "skynken" över den del av trädgården vi har grävt upp för att plantera om pga. ogräs. Hur som helst. När man tittar ut genom fönstret lite snabbt så ser det ut som ett tunt lager med snö. Och det fick mig verkligen att längta till vintern. Jag kanske kommer ångra det sen när det är minusgrader och man inte känner sitt eget ansikte efter några minuter utomhus.
Men ändå. Bara hur mysigt det är när det snöar och man sitter inomhus med en kopp varm choklad. Eller när det blir första advent och alla sätter upp sina julprydnander. Överhuvudtaget julen är bara anledning nog att längta.
Fast det bästa av allt är väl att få ha någon som värmer upp en när det är som kallast, som sitter med en och dricker varm choklad och myser, någon som man spenderar många timmar på att hitta den perfekta julklappen till.
Någon som gör att nationella prov, kyla, mörker och stress inte spelar någon roll.
Förra vintern var den värsta i mitt liv. Den här ska bli den bästa oavsett vad som händer.
Såhär ser min dag ut förresten. Matte, kemi, godis (och träning!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0