17 oktober 2011

Jag tror stenhårt på att om något dåligt händer så är det för att något bättre ska kunna hända. Jag vet inte hur många gånger jag har fått det bevisat för mig. Varje gång jag tänkt att allt är sämst och att jag bara vill lägga mig i sängen och stanna där föralltid, så har något hänt eller så har jag träffat någon eller fått veta något som har förändrat allt till det bättre. Och det lustiga av allt är att när jag tänker tillbaka så inser jag att om det där dåliga inte hänt hade det där som gjorde livet så mycket bättre inte heller hänt.
Jag missade bussen och blev arg för att jag blev tvungen att vänta på nästa. Men vad hände? Jag träffade en vän jag inte sett på evigheter på just den bussen.
Jag gick på en skola som fick mig att må dåligt i ett helt år, men om jag inte hade gjort det hade jag varken lärt känna eller blivit ihop med Patrik.
Jag har vänner vars förhållanden har tagit slut av olika anledningar, men som bara ett par veckor/någon månad senare träffat en helt underbar person.
Min pappa fick underkänt i en kurs när han läste till läkare och under den tiden han var ledig innan han kunde ta igen kursen, fick han chansen att vara hemma med sin ett år gamla dotter (jag). Han blev också tvungen att lämna sitt land och sin familj pga. krig, men kom då hit och träffade sitt livs kärlek.
Det är en ganska uppmuntrande tanke. Om något dåligt händer; fuck it. Något bättre kommer att hända, det gäller bara att inte tänka för mycket på det och bara ta saker som dem kommer.


Who Am I To Say - Hope
Min nya favoritlåt.

PUSS ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0