*Prescribera = stryka

Är jag peppad på sex veckor fulla av prov, nationella, inlämningsuppgifter och läxor?
Gissa två gånger.
Sitter med en extremt otrevlig kemibok nu. Det enda den gör är att leverera tal efter tal som jag inte kan lösa.
Tack så jävla mycket.
(nog är det ganska illa när man har en konversation med ett föremål?)

Gårdagen var iallafall både lyckad och fail på samma gång. På olika sätt. Anledningarna till varför allt blev så fel och rätt på samma gång kan vi prescribera* (satsigt ord, visst?!). Men jag umgicks med trevligt folk, hade roligt och jag var glad. Men det var så stört kallt! Aldrig har jag älskat vinterjackor så mycket som igår.

Nu ska jag återgå till att räkna ut molmassan för något ämne.





P.S. Jag har nu räknar så mycket mol osv. att jag kan molmassorna för mer ämnen än vad som egentligen är hälsosamt utantill. Ska man kanske byta till sam innan man blir helt fucked up? Nej. Försent för det. D.S.


P.P.S Ja, jag tycker att skämtet ovan är kul. Jag är ganska körd, huh? D.D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0