WORK OUT

Förlåt för lame bloggning, har haft så fullt upp med fikor hit och sleepovers dit så då kommer bloggning - som alltid - i andra, tredje (fjärde?) hand. Det är bara att gilla läget.

Förresten. Idag körde jag ett långt träningspass och gud vad fräsch jag känner mig nu (efter att ha duschat såklart). Träning är verkligen underbart. Man blir glad, positiv, får bättre kondition, bättre koncentrationsförmåga och så mycket mer. Nu har jag börjat inse vikten av att stretcha också (jag vet, nu liksom...), så nu gör jag det ordentligt. Musklerna blir ju längre och starkare och man blir vigare. Något som jag verkligen vill bli.

Det är många som inte tränar särskilt mycket, eller inte tränar överhuvudtaget och det är absolut inte bra. För det spelar ingen roll om du är en sån person som inte går upp ett gram fast du ätit två chipspåsar. Det spelar ingen roll att du kan sätta i dig en trerättersmiddag och fortfarande vara pinnsmal. Det är inte det som är hälsa. Träning ger verkligen så mycket mer än en kropp som man trivs med. Så om du inte gör det, sätt i gång! Hitta någon kul sport, ett kul pass på F&S eller en danskurs och bara kör på.

Jag är personligen en sån person som måste släpa sig själv till rullbandet och jag är absolut inte taggad, men när jag väl kör, då kör jag fullt ut. Många älskar själva känslan av att träna, men jag håller inte med. Det är jobbigt som fan och jag tänker mest på att nå fram till mitt mål. Det är känslan efter träningen som är det bästa. Då man är så glad av allt endorfin (hormon som frigörs när man tränar) och man känner sig stolt över att ha tagit sig igenom passet. Så om ni inte tränar för träningen i sig, så träna för känslan som följer efter ett hårt pass. Den är guld värd.


Eminem - Lose Yourself

Den ultimata träningslåten (enligt mig). Lyssnar på den x antal gånger när jag tränar.


P.S. Mitt endast lägga ut historier koncept höll ju länge, tror jag har bloggat för länge för att kunna hålla mig från att skriva om mitt liv. Egocentrisk kallas det. Men det gillar vi. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0