030211

Jag hade tänkt skriva ett roligt inlägg. Lite småfyndigt sådär. Men så blev det ju inte riktigt.

Så jag gör en avledningsmanöver från det faktum att min humor är där ---> ____ nere idag (faktiskt de flesta dagarna, men det behöver vi väl ändå inte gå in på?).



Jag har nyligen blivit väldigt fäst vid mitt piano. Mitt pianospelande går alltid i perioder. Det kan gå flera veckor utan att jag spelar och sen plötsligt sitter jag minst en timme varje dag och övar och övar. Just nu är jag i den senare perioden. Jag försöker lära mig en vals av Chopin som jag kunde spela felfritt förra året och nu vill jag kunna göra det igen. Och när jag vill något. När jag verkligen vill något. Då lyckas jag för det mesta.

 



Jag hittade ingen bild på den vals jag övar på. Men visst ser denna svår ut? Just det. Jag är fett hardcore som redan kan den egentligen är den inte särskilt svår och de flesta som spelat piano några år kan spela den utantill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0