Vad som är trendigt

På facebook så har jag många vänner från andra länder, till exempel Iran och Kanada. Och en sak jag har lagt märke till är de olika trenderna i hur och vad man ska skriva på facebook.

I Iran så ska man skriva på följande sett (jag skriver på svenska nudå så att ni ska förstå): JaaAAAagg ÄÄlSkaaaR MinA VäääNEr

Ja ni fattar. Stora och små bokstäver mixade och många av dem. Gärna lite engelska inblandad.

I Kanada är det intern skämt eller saker som ingen utom du själv fattar som gäller. Till exempel om du har bråkat med någon : I don't need you anymore, I'm tired of you hurting me och blablabla
Och då ska såklart alla fråga vad som hänt och personen som skrivit det svarar inte eller skriver att den inte orkar prata om det.
I Sverige känns det som om låttexter är det nya. Hela min facebook sida är full med updates från olika låtar, men det kanske egentligen inte är så mycket som det känns som?

Och nu när vi ändå är inne på facebook. Visst börjar det kännas som om inget har hänt förrän det har hänt på facebook? Man är inte ihop förrän det står på facebook, man ska inte gå på en fest om man inte sagt att man ska det på facebook, man tycker inte någonting om man inte har gillat det på facebook osv.

Vad tycker ni? Har facebook "tagit över"?

PUSS ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0