SVAR PÅ TAL

Sara om Det är ditt eget fel och ingen annans!:
SD kämpar för att sverige inte ska glömma bort sin egen kultur. De vill inte bränna upp varje pizzeria eller kinarestaurang, för det klart att man vill ha lite annan kultur också. De flesta vet inte ens vad sveriges kultur är för något, om man frågar så vet de flesta inte vad de ska svara. Du skriver mycket om hur det är i Iran men det har faktiskt ingen betydelse. Okej det är så här, tycker du det ska vara så överallt då? Det tycker nog verkligen inte de flesta. Så nej vi borde verkligen inte vara mer som iran. Sverige är Sverige och så ska det vara. Varför ska nåt annat land ta över vårt? Var stolt över alla länder säger jag.



Nej, det är vad Sd säger att dem jobbar för. De vill stoppa invandringen osv. Är det posistivt? Sverige hade inte varit någonting utan invandrarna. Och de invandrare som bråkar och är jobbiga, är det så konstigt när de alla träbngs ihop ett gäng och blir dömda och lever på socialbidrag för att ingen engarerar sig nog?
Om du inte vet vad Sveriges kultur är verkar ju du inte ha nån koll alls. Språket? Maten (husmanskost)? Tradidionerna? De finns kvar. Men ingen tycker lika mycket om dem som invandranrnas traditioner. Tänk efter. Det är inte invandrarnas fel att Sveriges kultur blir mindre, det är vi själva som inte värnar om den, eftersom att den inte är särkilt spännande och intressant. Visst, det finns dem som gillar Sveriges kultur (rätt många faktiskt) men helt ärligt; Du äter väl hellre pizza än korv aight?
Och jag var IRONISK när jag sa att vi borde vara mer som Iran. Jag sa bara att det hade varit skönt om det bara fanns ett riktigt bra parti att välja på. Läs ordentligt innan du säger nåt. Och att jag pratar om Iran visar att jag kan dra parareller och jämföra istället för att enbart tänka på Sverige. Det har visst betydelse hur dte är i Iran. Det har betydelse för mig och detta är min blogg. Jag är halviranier och kontrasterna mellan Sverige och Iran är en del i den här bloggen.
Sluta vara så trångsynt och lär mellan raderna.
Vi vet alla att SD inte bara vill skydda Sveriges kultur. De vill ta bort allt utom Sveriges kultur och dem är så fega att dem inte ens vågar stå för det.
Jag tänker fan inte vara stolt över alla länder för jag är inte stolt över Sverige. Jag tycker Sverige har blivit fake. Det var bättre förut, det var ett fritt land som var öppet för alla. Nu är det som nån jäkla oskriven regel att om man bor i Sverige så måste man älska Sverige och Sveriges kultur. Det behöver man inte alls. Man ska respektera den, men man ska också respektera andra kulturer. Du borde vara stolt över att Sverige ens från början var ett så bra land att de tog in invandrare och skyddade dem från att dö. Jag är iallafall besviken på Sverige idag. Och långt ifrån stolt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0