Musik. Viktigare än ALLT annat?

Låten Not ready to make it nice spelas om och om igen på spotify här i mitt rum.

Den är helt enkelt för underbar.
Tyvärr kommer jag lyssna sönder den snart nog.

Har ni aldrig tänkt på alla gånger man fått en ny favoritlåt och varje gång tänker man:

"Jag kommer aldrig sluta älska den här låten. Den kommer alltid vara en av mina favoritlåtar."

Yeha right. Några veckor senare mår man nästan lite illa av att höra på den.
Några månader senare hör man den igen och får en rejäl nostalgitripp och börjar lyssna på den lite smått igen, men inte som tidigare.
Eller det kanske bara är jag som upplever det så.

Och nu när vi ändå snackar om musik.
Är det bara jag som verkligen hatar i Idol när någon (oftast Idol-juryn) frågar någon:
"Vad betyder musik för dig?"

Och varenda gång är svaret.
"Musiken är allt. Den är hela mitt liv. Det är det enda jag vill hålla på med."

Jaha? Så musiken är ALLT? Så du skulle offra din familj för musiken eller vad menar du? Om det var jag hade jag sagt att den betyder mycket för mig och att det är något jag gärna skulle hålla på med.
Men jag skulle inte hålla på och larva mig och snacka om hur det är det enda jag någonsin kommer vela göra.
Så när du åker ut, ska du bara sitta inne resten av ditt liv och inte göra någonting?
Jag förstår liksom inte.
Jag kan inte acceptera att musik betyder ALLT och att alla har hållt på med det så länge dem kan minnas av alla tusentals som söker in till Idol.
Jag går inte med på det.

Usch.
Är det verkligen bara jag som stör mig på det här något enormt?



Kommentarer
Postat av: MAria

Visst du har kanske en poäng i det du säger, men jag själv vet att musik är verkligen en jävla stor del av mitt liv.

Jag håller inte på med nån sport, jag gör inte särskillt mycket med min familj och jag har inte särskillt många vänner att umgås med

Musik är det jag gör och mitt ända intresse, och jag utövar det säkert 4h per dag, minst. JAg blir lättast vänner men folk som håller på med musik och jag tar upp samtalsämnet säkert 10gånger per dag. För mig ÄR musik nästan allt. Det betyder inte att jag inte KAN leva utan det, men mitt liv skulle isåfall inte vara mycket att leva för..

2010-09-09 @ 22:45:33
URL: http://thymre.blogg.se/
Postat av: Maria

Lång och dryg kommentar, jag vet. Men ord kan inte riktigt beskriva hur mycket det betyder. Men jag gjorde ett försök

2010-09-09 @ 22:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0