Koncentration? Ja tack!

Jag har urfört ett litet expriment.
Nu kanske ni tänker er mig i en labbrock i ett laboratorium med en massa flaskor med svavelsyror och gud vet vad i. Men det var inte ett sånt experiment jag menade.

En gång i tiden så fick jag höra att man koncentrerar sig bättre när man lyssnar på Pachelbels Canon. Jag hade en hel del fysik att plöja igenom idag så jag tänkte att lite koncentration skulle sitta fint. Om sanningen ska fram så har jag alltid velat pröva detta men alltid glömt bort det.

Iallafall så har jag lyssnat på den där Canonen (säger man Canonen?) x antal gånger under tiden jag har pluggat och kommit fram till följande:
JA, jag koncentrerar mig faktiskt bättre.
Kanske är det bara hjärntvätt eftersom att jag har fått höra att det ska vara så.
Eller inbillning.
Men jag uppfattade det som att jag kunde sitta längre och verkligen ta in det jag läste och lösa uppgifterna istället för att ta "pauser" hela tiden.

Så för att se om det bara är jag som tycker så, så kan väl ni läsare pröva på att lyssna på Pachelbels Canon några gånger nästa gång ni pluggar och se vad ni tycker ;)

PUSS ♥

Och svar till Björn: Jag vet att det kanske inte blir riktigt som på Hitlers tid, men det är ändå skrämmande lika metoder SD använder. Jag vet att det behövs rejäl hjälp och förbättring på invandringspolitiken men SD har inte den rätta lösningen. Dem kommer inte att hjälpa invandrarna som redan finns, vem försöker du lura? Det ända dem gör är att smutskasta dem. Det är klart att många är bråkiga och har hög kriminalitet, men vad tror du händer när du kommer till att land där alla har fördomar mot dig och du trängs ihop i ett litet område som Rinkeby och får leva på socialbidrag. Och jag har faktiskt all rätt att vara rädd. Jag blir rädd för hur grymma människor det finns och att det fortfarande finns rasism vilket jag tycker att det inte borde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0