Är det fel?

Nuförtiden verkar det vara fel att tycka om sig själv. Alltså vara nöjd med sitt utseende. Det är som någon oskriven regel att man ska tycka att man är lite för tjock, eller har för stor rumpa, för små bröst. Eller något annat.

Hur många gånger har ni inte varit i t.ex. ett omklädningrum med kompisarna och så har den ena börjat klaga på att den har gått upp i vikt och utan att egentligen tänka på det har du svarat "Men slutaaaa, du är inte tjock om är någon som är tjock så är det jag". Och det behöver inte vara sant egentligen. Du bara säger det för att det är vad du förväntas säga.

När man får frågan "vad tycker du är finast hos dig" så blir det knäpp tyst. Vad ska man svara? Man kanske tycker att man har en killer body, men det går inte att säga. Absolut inte. Så man rabblar ur sig ett tyst "mina ögon är väl ok..."

Men om jag är nöjd då?
Om jag tycker att jag ser bra ut. Om jag ser mig i spegeln och inte tänker på vad som kunde ha varit bättre. Och om jag tycker att jag är smal. Och om jag inte önskar att jag såg ut som mina vänner. Är det fel då?
Egentligen vet vi alla att det inte är fel, men det hindrar oss inte från att fortsätta klaga.

Så jag säger det nu: Jag är faktiskt riktigt nöjd med mig själv. Och jag hoppas att ni läsare också är nöjda med ert utseende.



Kommentarer
Postat av: Charlene

Jag är också nöjd och jag tycker att det är synd när tjejer trycker ner sig själva. Man behöver inte se ut som idealet för att vara nöjd.

2010-09-24 @ 01:30:36
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0