Because I said so

Heej :)

Yasmin uppdaterar mer än en gång per dag :P

Har faktiskt suttit och kollat på bella&tyra show, den är faktiskt rolig. Från början trodde jag bara att det skulle vara en massa tråkprat osv. men nej, det var över förväntan ;-)

Sitter här och trycker på replay på hostile gospel...minnen alltså ♥





Nu när jag sitter här tänkte jag passa på att ge några skrivtips ;-) Som ni vet är min största dröm att bli en känd författarinna, men i nuläget har jag så mycket med skolan och allt annat att jag knappt hinner skriva, men jag gör så gott jag kan. Anyway, här kommer några skrivtips:

1. Öva på olika sätt att skriva. Skriv inte bara samma stil hela tiden. Tillexempel nu håller jag på att öva att skriva "korta och vassa" meningar.

2. Sätt på musik på högsta volym (okej, kanske inte högsta volym, men högt). Och lyssna snälla inte på klassisk musik hela tiden! Lyssna på din favrotmusik; rock, r&b, pop, latinskt, persiskt (♥) mm mm

3. Stäng av mobilen, visst det är klart man vill messa och kunna svara på sms,  men det blir bara störande i längden och man får inte lika mycket gjort.

4. Skriv upp namn med beskrivning på dina karaktärer så du inte blandar ihop dem. Skriv också upp ideer.

5. Använd synonymer istället för att använda samma ord hela tiden.

Det får räcka för den här gången. Hoppas att dem hjälper till någon som älskar att skriva ♥




random bild på skolgården :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0