Hej. Då.

Salam!

Nu tänker jag skriva om något annat än matte vilket är väldigt annorlunda för denna vecka då varje inlägg har handlat om det. Men det är bara för att jag är så himla suckish at matte och så glad att jag "blivit smartare" på den här mattesaken. Då måste jag bara få skriva ner allt! Hoppas det inte varit allt för painigt.

Nu blev det lite om matte iaf, men var tvungen att förklara mig!
Mitt syfte med detta inlägg var faktiskt att säga att kärlek och respekt är fan något så självklart att jag blir förvånad hur ofta vi människor glömmer bort att visa det för varandra.
Jag blir alltid lika paff när någon säger något elakt utan att tänka sig för, eller bara dömer någon utan att först lära känna personen. Jag gör samma sak och jag blir besviken på mig själv över att jag inte bara kan strunta i alla fördomar och stereotyper och skaffa min egen uppfattning om saker och ting.
Det är någon jag försöker göra så ofta jag kan, men det är så jäkla svårt i detta samhälle.
Man blir automatiskt mainstream.
Och där är verkligen inte något jag vill. Och jag tror uppriktigt sagt att man kan nog aldrig själv bli fri från fördomar om inte någon annan strävar mot samma mål. Det är riktigt svårt att ignorera vad andra säger för vare sig man vill det eller ej blir man fast i andras fördomar och BAM så börjar man tänka likadant.
Det blir som en ond cirkel.
Och för att man ska lyckas bryta detta mönster, måste alla vela. Alla måste försöka. Alla måte sträva efter att respektera och älska människor för hur dem är.

Shit vilket långt wanna-be levnadscoch inlägg detta blev, men det är iallafall allt jag hade att säga.
Slutar detta inlägg med att använda min rubrik från yasmins.devote.se:

Kärlek och respekt folks, kärlek och respekt.


Puss på rumpan ♥



P.S. Detta var sista inlägget på 1 vecka. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Miss C

sv: åh tack ^^

2010-07-30 @ 10:23:48
URL: http://missc.se/
Postat av: m a t i ld a

hallihallå. är allt bra med dig? vill bara önska dig en trevlig dag, trots regnet. kram.

2010-07-30 @ 11:26:17
URL: http://sparklegirl.blogg.se/
Postat av: Charlene

Jag gillar att du är självkritisk när du argumenterar. Jag har pluggat migration och etniska relation, så fördomar är något jag analyserat in i det sista och jag måste säga att du har kommit väldigt långt i ditt sätt att se på fördomar.

2010-07-30 @ 11:39:52
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/
Postat av: Felicia

Hoppas fjällvandringen gick bra! Ola blev JÄTTE glad för muffinsarna förresten haha, tur för honom :P Din blogg är verkligen jätte bra värd att läsa!!! keep it upp. kram <3

2010-08-01 @ 00:04:42
URL: http://navatanda.devote.se
Postat av: Vera

Jag röstade på en av dina skor, snygga!!! fem stjärnor snackar vi om då ^^ du får gärna rösta på min bild men bara om du tycker den är värd det http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=7054 kram!

2010-08-04 @ 22:14:15
URL: http://suitedup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0