Fundering

Varför har alla varit så besatta av VM? Alltså, jag förstår varför, men plötsligt så har tjejer (och i väldigt få fall killar) som aldrig brytt sig om fotboll förut börjat leka "jag är ett mega stort fotbollsfan". Ända förklaringen jag får om jag påpekar detta är "Men det är VM juuuuuu...det fattar du väl." Men NEJ. Det fattar jag inte.
Jag fattar inte att tjejer som totalt skiter i fotboll plösligt måste sitta bänkade framför tvn.
Jag tror att det handlar om grupptryck. Yes, you heard. Grupp. Tryck. ALLA pratar om VM, ALLA tittar på VM, ALLA vet vad som pågår under VM.
Men vänta lite. Är det inte snarare så att:
ALLA borde prata om VM. ALLA borde titta på VM, ALLA borde veta vad som pågår under VM.
Resultat: It's all about VM.
Eller så har jag helt fel. Kanske så har alla bara blivit extra fotbollsgalna i år.
Fast det tror jag knappast.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0