Förändring

Idag när jag var på stan med Èrika kom vi in på samtalsämnet hur människor - särskilt i vår ålder förändras - och hur det kommer sig att så många har en negativ syn på det.
Jag känner många som förändrats genom åren, inte minst jag själv och som fått ta mycket skit för det! Men varför? Vad har det egentligen med någon annan än en själv att göra om man förändras. Jag förstår om en vän blir förvirrad eller inte känner att den längre har samma intressen som den förändrade kompisen. Sånt händer och det måste hända ibland. Men det ger ingen rätt att vara elak. För man kanske inte är medveten om det, men man själv har också förändrats.
Jag var en väldigt tillbakadragen, ensam och verklighetsflyende person. Jag har gått till att vara en stark person som står för sina åsikter, är social och väldigt realistisk. Det är klart att det finns folk som kanske föredrog hur jag var förut, men i slutändan är det min syn på mig själv som är viktigast och därför är det inte okej att döma någon på grund av att personen förändrats. Det gör vi alla, mer eller mindre.
Men vad tycker ni? Hur har ni förändrats genom åren? Är det okej att döma någon för att den personen inte längre är som förut?

Kommentarer
Postat av: M

Om den förändrade personen lämnar sina tidigare vänner för att den inte tycker de duger till dennes nuvarande jag så är det ju den personen det är fel på, för även om man förändras behöver man ju inte skita i andra människors känslor.

2010-12-22 @ 20:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0