3:de Advent

Efter första advent är tredje advent definitivt bäst. Det är nämligen då vi klär granen. Fram tills att jag var nästan åtta var jag bergsäker på att det var så man skulle göra, som om alla gjorde det. Ja jag var nog lika säker på det som jag var säker på att tomten fanns (väldigt säker alltså).
Det visade sig i alla fall att jag hade fel på båda punkterna. I och för sig är det ju ingen som bevisat tomtens existens, lika lite som någon har bevisat Guds existens, men jag har bestämt mig för att inte tro på någon av dem.
Okej nu spårade jag lite. Har lite svårt för det där med att fokusera på en sak i taget. Vad var det jag tänkte skriva från början?
Juste, granen. Den ska kläs idag samtidigt som Feliz Navidad spelas på högsta volym, minst en julkula går sönder och far min gormar om att vi ska stänga av det bedrövliga valet av musik. För det mesta höjer vi istället för att överrösta honom. Eller så ber vi honom att börja trassla ut härvan av ljus som ska sättas i granen och som på något sätt lyckas trassla till sig till en näst intill olöslig knut varje år.
PUSS ♥
Den här tröjan har jag haft i flera år och den passar fortfarande perfekt. Jag använder den bara vid den här tiden på åren så jag passar på att använda den så mycket som möjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0