Fel val leder till slut till rätt val

Tja.

I en blogg ska man väl vara ärlig, right? Man ska inte försöka gömma sanningen för att man är rädd för att få dömande kommentarer.
Så jag ska vara ärlig.

Jag trivs inte på Rosendal. Visst, det låter dumt att säga det efter bara 2 dagar, men det är ganska svårt att förstå för någon som inte sitter i samma sits. Jag hamnade i en klass som jag verkligen inte vill vara i och det finns tydligen väldigt minimala chanser att byta och det enda jag kan byta till i så fall är English plus. Och det vill jag inte.

Alltså ska jag försöka byta till Lundellska. Det ska väl gå? Det är ju ändå bara första veckan och på Lundellska kom alla in så plats finns det.
Jag vet iallafall detta: jag kommer inte klara av tre år på Rosendal. Tyvärr.
Önskar att jag hade gjort rätt val från början, men ibland måste man göra fel för att inse vad som är rätt.
Det är det jag tröstar mig med iallafall.

Yes, jag är snabb på att dra slutsatser. Men det är inget som är svårt att dra en slutsats om. Tro mig.
Jag kanske inte basera hela min åsikt på två dagar, men det är inte skolan det är fel på det är 90% av människorna som inte är min typ. Och jag vill att gymnasiet ska vara roligt.

Puss ♥

Gammal bild från förra våren.

Kommentarer
Postat av: Björn

English Plus är grymt! bara så att du vet : )

2010-08-19 @ 22:10:03
Postat av: feliciaa

Hej Yasmin ! jag känner precis liakdant så du är inte ensam..lyckades dock knipa en plats på katte sam-språk så jag börjar om på Måndag, känns lite jobbigt att inte ha varit med från starten. Men om du inte trivs så måste du ju byta!! Jag byter ju från Lundellska trivdes inte alls där men natur klasserna verkar bättre speciellt natur-media! haha super satsig kommentar men hoppas det hjälper :) förresten vad är English Plus? har aldrig hört talas om det :P kram

2010-08-20 @ 17:44:13
URL: http://navatanda.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0