Måndagsmys är det nya fredagsmys..eller?

You heard it. Min familj har nu startat trenden måndagmys...vilket i princip betyder att vi bjuder hit våra grannar och äter nån god mat :p
Nejdå. Den s.k. trenden har nog funnits och den är lite tragisk enligt mig eftersom att man ändå inte kan vara uppe hur länge som helst och man tror att det är fredag men sen kommer man på att det inte är det :/

Ikväll har jag pluggat lite islam, svenska och kemi. Jag kan säga så här: Jag har prov i islam i övermorgon och jag kan bara : Muhammed föddes 570 e.kr. och han dog vid 63 års ålder och att när man ber ska man be mot mekka. Sen kan jag en massa onödig fakta som inte har någon poäng alls att kunna till provet.
Men jag tänker satsa på att försöka plugga in allt imorgon, pallar helt enkelt inte idag.
Det är nästan pinsamt! Typ tre fjärdedelar av min släkt är muslimer och jag kan ingenting. Alltså varje gång jag kommer till Iran får jag en lektion i varför jag borde bli muslim och typ veta hur muhammed levde hela sitt liv och en massa info, men jag glömmer bort det varje gång vi kommer tbx till Sverige :p



Quattro i vintras i vår trädgård. Skönt att snön äntligen är borta! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0