.

Jag vill att du ska sluta prata om mig med andra. Jag vill att du ska låta mig vara ifred.
Sluta. Jag vet hur jag är, jag vet mina fel.
Jag är självisk.
Jag skryter.
Jag tror ofta att jag alltid har rätt.
Jag framhäver gärna mig själv.
Jag är klumpig.
Jag pratar alldeles för mycket.
Ja, listan kan göras lång. Men det är inte ditt jobb att påpeka de här felen.
Det är inte din ensak att klaga på mig och hur jag gör allting fel.
Så sluta klaga på mig och jobba på dig själv istället.

Jag är väl medveten om mina brister och jag försöker jobba på dem. INGEN är felfri. Inte du heller.
Jag har gjort misstag, jag har sårat, jag har sagt dumma saker till dig. Men jag har bett om ursäkt. En gång, tio gånger, femtio gånger, hundra gånger. Men det räcker tydligen inte.
Jag tänkte avsluta detta inlägg med att citera Alice (www.aliceeandreasson.blogg.se) : Jag är trött på folk som ser fel i andra när de borde ta en titt på sig själva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0