Tråk-Skönt

Jag hatar att behöva gå efter egna val och stigar.
Kan inte livet bara ha en stor väg rakt framför mig som pekar ut åt exakt vilket håll jag ska gå?
Och kan inte jag bara ta och lyssna på livet och skita i självständighet?
Kan inte skogan bara försvinna och ersättas av en asfalterad motorväg?
Det skulle vara tråkigt.
Nej det skulle vara skönt.
Eller så skulle det vara både och. Tråk-Skönt.

Men med detta menar jag absolut inte att jag inte vill ha utmaningar i livet eller inte vill ha ett annorlunda liv! Nej, jag vill bara att det inte ska finnas lika många val, eftersom att jag är rädd att välja fel. Och med det menar jag ite heller vad som är fel för andra, utan vad som är fel för mig.
Jag tror faktiskt att Tråk-Skönt är en bra lösning. För mig.



                                        byebye / yasmin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0