Tavalod, tavalod...

Idag fyller min pappas morbror år :D Han är Iransk , men bor i Amerika. jag vill oxå! I vilket fall var vi på en kinsesisk resturang och åt (dragon palace). Gott. Fast han får inte sina presenter förrän kväll. Ärligt talat har jag ingen aning om vad vi ska ge honom XD Det är mamma och pappa som har köpt presenten.
Och eftersom det nu är hans födelsedag tänkte jag skriva texten till den Iranska fördelsedagslåten. Tavalod.
Så här går den:

                            Tavalod, tavalod. Tavalodet mobarak. Mobarak, mobarak. Tavalodet, mobarak.
                             Bia shamaro fott kon, ke sad sal zende bashi. Bia shamaro fott kon, ke sad sal zende bashi.
                            Tavalod, tavalod. Tavalodet mobarak. Mobarak, mobarak. Tavalodet mobarak.

Jag är väl medveten om att de som inte pratar farsi inte förstod vad det betydde, men det betyder typ : grattis, grattis, grattis på födelsedan´, grattis, grattis, grattis på födelsedan´.
Kom och blås ut dina ljus, så att du lever i hundra år, kom och blås ut dina ljus, så att du lever i hundra år. Grattis, grattis, grattis på födelsedan´. Grattis, grattis, grattis på födelsedan´.
Melodin är faktiskt väldigt fin tkr jag ;) Grattis till alla andra som fyller år idag elr imorrn, elr fyllt nyligen :D
 
                                                              Hare bra / yasmin

                        

                             Förresten : dagens fråga. Vad tkr ni om kinesisk mat?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0