DET ÄR BALDER

Vet ni vad...jag skiter i videobloggen....anywaaay det jag menade med "Det är Balder" var att ibland händer det lite mysko grejer på var skola. Till exempel i fredags dröjde jag mig kvar på tekniken för att jag skulle ta några mått till en ritning, men när jag kommer ut i korridoren för att gå till mit skåp så är det kolsvart. Jag går fram till mitt skåp och ser att några i min klass saga, daisy, jacob, elias, teo, kajsa och maria sitter i en liten ring runt ett värmeljus...på en fredagseftermiddag när skolan har slutat X) jag satte mig oxå ner ett tag bara för att...jaa...det är balder. Man är van.
I alla fall helt plötsligt frågar maria:

 - varför sitter vi kvar i skolan på en fredag runt ett litet ljus?

elias:

- därför att det här är balder.

maria:

- bra svar.

det var faktiskt ett bra svar ;) Det vat ännu roligare när vår religionslärare som faktiskt är vår bästa lärare (tycker dem flesta) kommer ut ur sitt arbetrum och undrar om vi har fredagsmys och vi säger att vi har buddamys eftersom vi hade just haft buddhismenprov x) hon sa att hon satt och rättade våra prov och att om vi väntade en halvtimme kunde vi få tibx dem...jag kände tt det inte var riktigt värt det och gick till stan där jag skulle möta mamma och syrran för att kolla på mobiler...jag ska kanske få en touchmobil och jag köpte tre nagellack :D
En annan sak somände på balder var att vi skulle ha matte i typ torsdags och vår lärare oskar ade inte kommit än såvi stod i korridoren och vänta. plötsligt får killarna i min mattegrupp för sig att dem ska lyfta upp oskar på skåpen när han kommer (de hade redan lyft upp en i fyran, åttan, femman och i praralellklassen). När oskar koommer ställer sig en av killarna i vägen för honom och säger:

- oskar...du är väl öppen för helt vanliga skämt va?

oskar:

 - jaaa...det är jag väl.

Alla killarna lyfter upp oskar som skrattandes sitter ihopklämd mellan taket och skåptoppen och sen hoppar ner...och han blev inte ens arg x) Det är balder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0