Matematik

Jag hoppas innerligt att det är sant att det ska bli 20 grader i helgen och kommande vecka. För om det är en myt måste jag fortsätta gå runt i min vinterjacka i Maj. Det känns ju lagom bra.
Gårdagen spenderades i en kö i väntan på biljetter till Uppsala Musikklassers årliga vårkonsert. I år gästar också Veronica Maggio, vilket är kanske den största anledning till att jag väldigt gärna ville gå i år. Dock är kösystemet uselt. Jag och Patrik fick liksom könummer grön 86, när de fortfarande var på rosa 20. Kanske borde vi ha vart där tidigare.
Idag har inte vart en särskilt bra dag. Det var roligare att stå i kö i tre timmar om man säger så. Min dag har helt enkelt bestått i att räkna matte och städa. Två av de saker jag gillar minst. Men matte b nationella är farligt nära och jag undrar om och om igen vad jag egentligen har gjort på mattelektionerna.
PUSS ♥
Varför jag har den här bilden på min dator vet jag inte riktigt. Men nu när jag ändå skrev om matte. Detta var min före detta matte lärare. En dag tyckte killarna i min mattegrupp att det skulle vara kul att lyfta upp honom på skåpen. Av bilden att döma tyckte läraren också det. Goda tider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0