Älskade Jul

Igår la jag märke till något som jag inte kan låta bli att inte skriva. Av någon anledning har alla (i benämningen väldigt många) börjat hata julen?
Säg mig, hur kan man hata julen? Den är vacker, den är tindrande, den är kärlek. Den är även materialistisk, stressig och dyr. Men vad bryr jag mig. Jag älskar julen, har alltid gjort, kommer alltid att göra.
Jag förstår att det blir tröttsamt att höra "All I want för christmaas is youuuuuu..." om och om igen.
Eller att springa in i folk i jakt på den perfekta julklappen.
Detta ständiga tjat om julbord. Jag gillar egentligen inte julbord. Jag gillar tanken på julbord, men när jag väl sitter där är det inte det minsta frestande att äta prinskorv och köttbullar.
För det mesta sitter jag och äter potatis och knaprar lite på en brödbit.
Jag gillar inte att det bara handlar om julklappar och jag gillar inte Kalle Anka klockan tre, fast jag kollar på det ändå. Jag gillar inte knäck heller.
Ja, det finns mycket att ogilla men det finns så mycket att älska!
Dem tindrande ljusen i alla fönster, granen, att sitta inomhus i värmen och se på den vackra snön, pepparkakor. Ja all den där klyschiga skiten.
Jag älskar den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0