Det är ditt eget fel och ingen annans!

Salaaam!

Idag såg jag något extremt...hemskt. Ja, hemskt är nog det rätta ordet. Jag röstade i det där riksdagsvalet på Facebook. Egentligen ville jag bara se statistiken, men när jag väl röstat så ser jag att inte mindre än 17.5 % hade röstat på SD. URSÄKTA?! SD? Är ni helt borta eller?

Typiskt Sverige. Leka liberalt frihetstänkande land och så vill vi typ slänga ut människor som tagit med sig kulturen till Sverige. Vad vill ni egentligen? Att vi ska överleva på köttbullar och älgkött eller? Åhhh.
Skicka tillbaka dem till sitt hemland så att dem blir dödade, svälter, torterade eller satta i fängelse? Jättebra Sverige. Tummen upp!

Vi borde vara mer som Iran. Där har man inget val. Dem säger att det finns val men hur du än röstar så är det ändå bara en och samma person som vinner. Spelar ingen rollom 70% röstat på den andre, det blir den som"Ledaren" vill ska vinna som vinner. Om du inte tycker som dom så kan du ja.. talk to the gun.

Nejdå så ska det verkligen inte vara! Men ibland öskar jag att det kunde skapas ett riktigt bra parti som verkligen gör skillnad. Som har rimliga mål men ändå viktiga. Istället för att göra rikare rikare. Tänka på dem som aldrig fick chansen. Ja och det partiet skulle liksom alla rösta på. Men det funkar inte. För alla tycker olika saker. Även om VISSA (SD till exempel) tycker fel så att säga.

Men man måste liksom tänka på alla. Även dem som inte har så där jättemycket pengar, är från andra länder, eller helt enkellt bor på gatan.
I Iran finns inte det tanksättet. Där lyder mottot: Om du är fattig är det du själv som trasslat till det Det finns inte minsta lilla chans att det skulle kunna vara som så att en fattig person aldrig fått chansen att plugga eller fått job. Nejnejnej. Det är ditt eget fel och ingen annans.

I och för sig  är det lite så för många fattiga. Dem tar inte tag i skolan och rycker upp sig och får ett bra jobb. Men det är inte det lättaste för alla. Alla har inte råd med skolan. Alla får inte den hjälp dem behöver. Tyvärr.

Okej nu blev det en massa deeptalk stuff men det kanske intresserar nån? Uppdaterar senare med bild på dagens outfit, jackan och skorna ;)

Puss ♥

P.S. Om SD vinner så flyttar jag från Sverige. Jag vägrar låta mig "styras" av ett rasistist homofob parti. Inte en chans. Jag drar till typ London eller nåt.


Kommentarer
Postat av: Charlene

Blä för SD. Klockren bild! Är du iranier?

2010-09-03 @ 19:20:06
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/
Postat av: Sara

SD kämpar för att sverige inte ska glömma bort sin egen kultur. De vill inte bränna upp varje pizzeria eller kinarestaurang, för det klart att man vill ha lite annan kultur också. De flesta vet inte ens vad sveriges kultur är för något, om man frågar så vet de flesta inte vad de ska svara. Du skriver mycket om hur det är i Iran men det har faktiskt ingen betydelse. Okej det är så här, tycker du det ska vara så överallt då? Det tycker nog verkligen inte de flesta. Så nej vi borde verkligen inte vara mer som iran. Sverige är Sverige och så ska det vara. Varför ska nåt annat land ta över vårt? Var stolt över alla länder säger jag.

2010-09-04 @ 19:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0