2

Idag har jag total sågat en författare. Feels good. Det där lät kanske lite konstigt för någon som inte följt efter mig hela dagen. Det var nämligen som så att vi (min klass that is) skulle skriva läsloggar för en bok vi läser, ni vet det där gamla vanliga. Hur som så var dagens logg miljöbeskrivningar. I vilket fall så hatar hatar hatar jag författare som beskriver alldeles för mycket. Som inte kan skriva en mening utan att använda minst 3 adjektiv.
Så detta lilla skrivtips tycker jag allt att ni ska ta till er.
Ge läsaren frihet. Låt läsaren föreställa sig en del saker. Okej om man måste säga att killen hade bruna ögon, men det innebär inte att man också måste beskriva hur han ser ut ner till minsta lilla fräkne.
PUSS ♥
P.S. Mer kommentarer?!

Kommentarer
Postat av: Sara-Lisa

Sv: Ja, vilken bra ide yasmin! Det hamnar genast på min lista! :D Jag skriver ju nästan aldrig om kläder med tanke på att jag inte vill dra föör mycket uppmärksamhet mot mig själv (har lite dåligt självförtroende där) men iden med hur stilar förändrats genom åren nappade jag genast på, jag har faktiskt lite ideer om att även skriva lite om hur stilarna kommer tillbaka om och om igen, det är ett väldigt skriv-vänligt ämne också :) Tack fina du <3

2011-01-19 @ 21:45:15
URL: http://sasisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0