1

Det svåraste när man skriver - som jag själv har upplevt - är den där eviga längtan efter bekräftelse. Man vill alltid veta om det man skriver är bra, eller snarare bra nog. Särskilt när man håller på med ett längre projekt, som jag gör, är det svårt att inte fråga folk att läsa igenom manuset och säga vad dem tycker. Egentligen är inte det särskilt bra för det gör att det tar längre tid och då de flesta har olika åsikter så brukar det sluta med att man ändrar saker och ting stup i kvarten.
Så mitt tips är att inte låta någon läsa ditt manus förrän det är klart. Först då kan du be några läsa igenom det, säga vad dem tycker och rätta fel osv. Sedan är det bäst att bara lägga undan det i några veckor för att ta lite "avstånd" ifrån det och bli lite mer objektiv. Sedan kan man återigen gå igenom manuset och ändra det som man inte längre tycker är bra (tro mig, ens uppfattning kan ändras otroligt mycket på bara några få veckor).
Jag hoppas att någon tyckte att det jag just skrev var vettig eller till och med användbart. I annat fall så får jag ta och gratulera: du slösade nyss bort en eller två minuter av ditt liv.
PUSS ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0