Jag kan bara säga det alla andra säger: var dig själv

Vi människor finns i alla former storlekar, färger (okej...kanske inte typ rosa då, men ni fattar). Vi har alla möjliga sorters personligheter och åsikter, tankar och uppfattningar om saker och ting.
Ändå så är det på något sätt "rätt" att vara på ett visst sätt.
Och nu snackar jag inte bara om rasism där det är bättre att vit. Eller nazism. Eller något annat slags ism. Hah.

Nej jag menar uppfattningen om hur en person bör vara personlighetsmässigt.
Ja.
I dagens samhälle (iallafall i stora delar av västvärlden) så ska man vara supersnäll, se riktigt bra ut, vara rolig, cool, unik, ha bra kondition, vara supersocial, ha pojkvän and so on. Listan av allt vi bör vara tar aldrig slut.
Jag kan ju känna att det är skitsvårt att vara allt detta. Liksom. Jag gillar att sitta hemma och lata mig ibland istället för att vara mina vänner.
Är jag någon loner då eller?
Eller jag gillar att skippa träningen för att sitta framför tvn eller hitta på något annat.
Är jag inte tillräckligt bra då?
Jag har ingen kille och jag har verkligen inte träffat många bra killar i mitt liv.
Är det något fel på mig då?
Jag tycker om mig själv, jag tycker att jag är en ganska bra människa och är nöjd med mitt liv.
Är jag självgod och sjävlisk då?

Alla dessa måsten och förväntningar.
Jag orkar inte med allt detta mer. Jag vill bara säga ifrån och skita i allt det och vara mig själv. Fullt ut.
Men det är så jäkla svårt.

Vad har ni för tips på hur man kan bara strunta i alla andra och gå sin egen väg?
För hittils har jag inte hittat svaret.
Var dig själv.
Pfft.
Vilket skämt.
I den här världen?
Really?

Yes. Really.

PUSS ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0