I'm Outta here

SD i riksdagen? Ni måste skämta med mig!

Jag är uppriktigt sagt rädd.

Förutom att jag är besviken över att röd-gröna ej vann är jag så ARG och besviken på hur främlingsfientliga människor det finns. Jag vill bara åka härifrån. Jag vill inte låta mig styras av ett främlingsfientligt parti.
Jag menar, det var väl så här det gick till när Hitler tog över, aight?
Börja litet, bara ta upp frågorna, dölja de riktiga motiven och sen när man väl har tillräckligt med inflytande så slår man till. Fy fan...

Jag är själv halvIranier, alltså är det ett parti som är fientligt mot halva mig som sitter i riksdagen! Min pappa är född i Iran. Det är alltså ett parti som inte vill ha min pappa i det här landet, som inte vill ha många av mina vänner och familj här. Alla kanske inte förstår den känslan jag har nu. Jag känner mig uppriktigt sagt sårad. Att någon vill göra något så hemskt. Skicka tillbaka folk till krig, svält, tortyr. Eller inte ens låta folk fly hit från det.

Man ska inte behöva känna sig hotad eller mindre värd på grund av ens nationalitet.

Och Sverige ska föreställa ett land med ett jämlikt, utvecklad samhälle. My ass.



Tycker att vi kör på Fredrik och Filips taktik inför nästa val.

Kommentarer
Postat av: Sara-Lisa

Sv: Håller med. Jag hoppas att resten av partierna kommer med en rimlig lösning och kompromissa lite grann. Vi får tänka på att ändå 94 procent inte röstade på SD

2010-09-20 @ 00:20:50
URL: http://sasisen.blogg.se/
Postat av: Björn

okej, SD kommer inte att få igenom alla sina förslag, de flesta förslag de har är inte så värst främlingsfientliga, de vill bara ha ett bättre samhälle och enligt studier så är det invandrare som begår flest grova brott, de vill helt enkelt bara ställa högre krav på invandrare, främst de som inte är svenska medborgare. att folk flyr från krig och annat skit för att komma hit och begå brott är fel, det är det dem först och främst vill ha bort. de har självklart några hel korkade tankar och förslag, men de kommer inte att få igenom några av dem.



jag förstår ändå din rädsla, men det finns nog inget att vara rädd för.



jag stödjer inte SD om jag fick det att framstå som det.



sist men inte minst, det var inte såhär hitler/nazi tyskland började och nåt sånt kommer inte att hända igen.

2010-09-20 @ 19:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0