Allahelgonafton

Bara fyra dagar kvar sen är det vila. Tid för att andas ut, tänka. Sånt hinner jag inte med annars. Det är alltid något som måste göras.
Någon läxa som väntar. Något prov som måste pluggas till.

Dagen har flytit på som vanligt. Skrev ett kemiprov. Gick ok. Mer än ok hoppas jag. Men det kan jag inte veta.
Morgondagen innehåller ett utvecklingssamtal. Vad nu än det ska vara bra för.

Förresten! HALLOWEEN? Det är bara jag som tänker promenera bort till morfars minneslund, sitta där en bra stund med ett gammalt album i handen. Det är bara jag som inte tänker klä på mig något annat än en jacka och helst två mössor. Och det är bara jag som fortfarande kallar det Allahelgonaafton.
Jag skiter i Halloween. Not my cup of tee (jag gillar inte ens te).
Halloween är till för småungar och dem som får gå på krogen. Allt därimellan är onödigt.



Idag på Genomfarten med P.

PUSS ♥

Kommentarer
Postat av: Sara-Lisa

Åh! En till som åker till minneslunderna! Jag åker dit varje år och tänder ljus för farmor, mormor, morfar och min bror som ligger begravd där. Det är en så vacker tradition <3

2010-10-27 @ 07:29:38
URL: http://sasisen.blogg.se/
Postat av: Anonym

allahelgonafton och halloween är två helt olika saker... halloween inträffar alltid den 31 oktober, men i sverige så förstår inte alla att det är så, utan firar det på allahelgonafton istället vilket är fel.

2010-10-27 @ 16:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0