Todays and yesterdays challenge



Day 18 - Plans/dreams/goals you have
Day 19 - Nicknames you have; why do you have them


Day 18:

Jag vill (på lång sikt) bli läkare. Det är verkligen det enda jag kan tänka mig att jobba med. Men det är ju nu. Saker och ting förändras. Om man tänker på en lite närmare framtid ska jag söka till att läsa mitt andra år på svenska skolan i London. Jag hoppas verkligen att jag blir antagen! Men med tanke på att jag hade höga betyg i grundskolan har jag ganska stora chanser att bli antagen.
Förutom det vill jag ha MVG i matte A. Och bara vara positiv. Är alldeles för negativ känner jag.

Day 19:

Oj, detta kan bli en lång lista, men jag tar dem vanligaste då.
Yasse: de flesta killkompisar jag har tycker tydligen att det passar bra med ett litet e där på slutet, plus att dem vet att det irriterar mig.
Yassi: Mitt vanligaste smeknamn, har haft så länge jag kan minnas eftersom att det är det lättaste sättet att "förkorta" mitt namn.
Lipton: Lång historia kort: Èrika skulle fråga mig en sak, jag hörde helt fel och trodde att hon frågade vilket slags te jag föredrog. Så hon upprepar frågan ca 10 ggr och jag fortsätter svara att jag dricker inte te. När jag till slut fattade vad hon egentligen hade frågat började vi gapskratta och därmed blev jag Lipton och hon Tekoppen.
Yassimini: Forkortning av mitt namn samt en referens till att jag är kort.
Yasaman: Mitt egentliga namn på persiska, vilket oftast mina persiska vänner kallar mig enbart för att störa mig. Jag ogillar den versionen av mitt namn.

Nej, nu orkar jag faktiskt inte med fler haha.

PUSS ♥



London ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0