Tiden läker inte alla sår

Salam!

Ingen uppdatering idag, i know. Men nu är det faktiskt så att jag har ett liv.
Okej.
Lite lögn.
Jag har ett liv.
Men inte idag. Idag har jag bara slöat occh "taggat" till skolan.

En bra sak!
Imorgon ska jag på opera. Och se Tosca. Spännande, right?
Äh, jag vet faktiskt inte, men det resulterar i alla fall i sovmorgon på tisdag så det blir nog bra.

Komme ihåg små klipp från en inspelning av Tosca som jag såg när jag var liten.
Satt på morfars säng.
På hans stickiga, inte alls mysiga, men åh så trygga filt.
Så satt han i sin stol och tittade på sin lilla tv.
Det gjorde jag med. Fast jag inandades också doften av morfar.
Och den doften var inte gammal gubbe.
Nej, det var godhet, omtänksamhet, oändlig snällhet och kärlek.
Om det ens kan lukta så.
Ja det kan det, det har jag bestämt.

Nej, nu blir jag fan tårögd. Jag klarar inte av att tänka på honom för länge. Det gör ont.


Tidigare idag.


Kommentarer
Postat av: izza

tack :)

2010-05-09 @ 21:38:47
URL: http://izzabilly.blogg.se/
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: Tack så mycket :P

2010-05-09 @ 21:58:42
URL: http://dixiwonderland.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0