På torsdag klockan 13.20 är jag fri!

Godmorron <3

Ja, eller godeftermiddag, men jag har faktiskt försökt pressa in en massa jobbig genetik i huvudet och ätit frukost och pratat om bilar med min far :) Han funderar på att köpa nån superny mega satsig bil, som jag tycker är väääldigt onödig. Alltså, jag är en sån som gillar bilar. Visst, jag kanske inte har världens koll på märken osv, men jag gillar att åka i en snygg, fräsch bil, helst miljövänlig (fast det sistnämna kan jag inte göra så mycket åt eftersom jag inte är myndig än -.-). Men den där bilen är bara too much...typ belysning under dörrarna innan man går in och värsta stereoanläggningen, dvd, typ 100 extra utrymmen mm mm

Nog om bilar! Nu ska jag vara duktig och träna, sen försöka lära mig lite mer om dna, rna, amonisyror mm och sen ska jag hem till bolala och fixa klart geografiupg och prata lite ♥ 

 


Tänkte bara skriva upp några mysiga ord på farsi innan jag går och tränar:

Barf - (uttals bärf) Snö

Kapschen - Jacka

Havepejma - Flygplan

Gårbe - Katt (fast småbarn säger "Pischi")

Kaka/Pippi - Bajs (haha jag var bara tvungen..)

Bos - Puss

Livan - Glas


Det får räcka ;-) Jag älskar verkigen farsi...jag tycker det är ett så vackert språk, även om det finns ganska många "kh, skj, tj, gh" - ljud, så är det ändå vackert ♥  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0