RUBRIK

Idag fick jag hem spexkatalogen. Jag tycker att vår klass var den roligaste och mest spårade iallafall. Är väldigt nöjd.
Kvällstanke:
Om man säger att man är något som man inte är men ändå låtsas vara det blir man det till slut?
Eller blir man ännu mindre det man inte är?

Ibland får jag en extremt konstig känsla. Det är som om min själ blir medveten om mitt utseende. Eller som om jag betraktar mig själv från en annan vinkel. Som om jag är någon annan och tittar på mig själv fast jag vet att det egentligen är jag. Jag känner mig själv. Varje gång jag får den känslan får jag en liten rysning och så får jag en bild i huvudet av en tecknad Törnrosa som fanns på en av VHS-filmerna jag hade när jag var liten. Det är inte Disney-Törnrosa, utan någon annan. Bilden är helt enkelt fastetsad i min hjärna.
Förresten. Vad menar man med fastetsad i hjärnan egentligen? Det låter så otroligt konstigt. Jag tänker mig alltid att det är en liten iprenmannen liknande gubbe som spikar fast en bild i hjärnan.
Men så går det antagligen inte till.

Förresten har jag lärt mig kanalnumren till de olika kanalerna som jag faktiskt tittar på. Vi har någon parabol så vi får typ kanaler från hela världen. Då är det bra att ha ett minne som mitt. Som memorerar siffror väldigt bra.
2323: tv6
2723: Kanal 5
2304: tv3
2698: MTV
2296: Tv1000 Family
Äh nu orkar jag inte mer. Sängen kallar. Men det är dem kanalerna jag tittar mest på.

Puss på rumpan ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0