Shoppingen från igår+Italien+från mamani


Shoppingen från igår (varje halvår har jag och mor min en shoppingdag, då de saker som jag behöver mest - i det här fallet kjolar och klänningar - införskaffas):

Fyra söta klänningar. Den svarta med blommor på är från cubus, den helgråa från gina, den vitsvarta med pärlor från vero moda och den grå/vita med blommor är också från gina :) Vilken är snyggast? Själv kan jag inte bestämma mig.

Båda kjolarna är från gina. Den vita är jättefin med mitt svarta lite pösiga linne från jc som jag köpte för typ två år sen :)

Ett par nya sjömansbyxor då de jag köpte från början (likadan som dessa) kom i kontakt med klorin när vi var i Italien så de har flera röda fläckar, vilket inte är särskilt snyggt :/ Dem ska jag nog använda som hemmabyxor då bara jag är hemma. Byxorna är från cubus.

En söt gullig koftliknande sak fast armslös. Även denna är från cubus. Bra affär det där ;)
Jag köpte även 2 nagellack från cubus. Ett mörkblått och ett gult.

Shoppingen från Italien:

Ett par vita shorts med hängslen och en svart lite puffig, tunn tröja. Båda från Zara.

Ett par snygga shorts (inklusive skärpet) från Promod.

Fina smycken. De silvriga armbandet fick jag av faster i Florens som ett minne av henne, den rosa ringen är från Toscana men gjord i Vendedig vilket det stora bruna halsbandet samt det blå hjärtat och den lilla blommiga cirkeln också är. Alla tre är halsband men har ingen kedja (jag har kedjor nånstans, gäller bara att hitta dem). Det andra blå/gråa hjärtat med något guldaktigt i fick jag av min andra faster i Rom (fast den är gjord i Venedig) som ett minne av henne. Örhängena fick jag också av henne, men dem hade hon redan.

Kläderna jag fick av farmor när hon kom hit:


Två tajta linnen som har lite "skrynkel" i sidorna eller vad man nu ska säga. De grå/bruna är lite större så den går att använda som klänning med tights.

Grå tunika :)

Det var allt. Jag älskar alla kläderna och smyckena :)
Det kanske verkar som om jag shoppar väldigt mycket, men jag brukar helt ärligt inte shoppa så mycket i vanliga fall. Igår var ju shoppingdagen och i Italien är det ju klart att man shoppar lite.

Puss ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0