R E S P E K T

Behöver skriva av mig.
Jag vill otroligt gärna börja på dans. Vet inte riktigt vilken, men kanske street eller funk eller nåt i den stilen. Men det finns ju självklart ina nybörjargrupper för 16 åringar inom dem områdena. Inga som jag har kunnat hitta iallafall. Otroligt nedstämande.
Förutom det verkar det inte finnas någon sport man kan börja på heller för nybörjare som är 16.
Jag hade verkligen velat göra något av det. Helst dans.
Och jag önskar att jag var kristen eller nåt. Jag önskar att jag trodde på gud. Allt skulle bara varit mycket lättare då. Men jag kan inte acceptera en verkligehet där det existerar någon gud. Det är som att jag på fullt allvar skulle börja tro på jultomten. Och be till honom. Det går inte.
Men ändå.
Önska kan man väl få göra?
Orkar inte förklara varför jag just nu mer än nåt annat önskar att jag ville vara kristen eller ens kunde tro på gud. Inget emot kristna, men ska jag vara helt ärlig tycker jag att islam (så som den ska vara, inte som den är i till exempel Iran) är en bättre religion. Bättre regler osv. Egentligen kommer nog kristendomen längst ner på listan över religioner jag skulle kunna tillhöra om jag nu trodde på gud.
Men än en gång: inget emot kristna. Jag respekterar eran tro och ni får vara så mycket kristna ni vill.
Så länge jag slipper.
Det ända som stör mig är när kristna försöker få mig att tro på gud och helt plötligt bli kristen eller nåt. Och tro mig det har hänt mååånga gånger. Dock har jag aldrig varit med om att en muslim försökt "konvertera" mig till muslim eller vad man nu ska säga (om man är atheist kan man då konvertera till en annan religion om man börjar tro på gud?). Visst muslimer har helt öppet sagt "Men hur kan du inte tro på gud?" och "Men det är väl klart att det finns en gud!" men ingen muslim någonsin försökt övertala mig att islam är den rätta religionen osv. Inte ens mina egna släktingar.
Kanske något att fundera över. Ni kristna som nördvändigtvis ska predika för varenda atheist, muslim, buddhist osv kan ju fundera över detta.
Men ni kristna som inte håller på så stup i ett ska självklart inte ta åt er. Tro på det ni vill och tillhör den religion ni vill. Det rör inte mig. Men när ni börjar blanda in mig då tänker jag inte hålla tyst. När ni inte respekterar min syn på saker och ting tänker inte jag respektera er heller. 


Puss på er ♥ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0