När händerna hoppar över tangentbordet, då vet man att det är värt det.

Jag håller på att skriva. Yess. Inspiration!
Vet inte var den kom ifrån.
Eller varför.
Allt jag vet är att jag vill SKRIVA.
ÅH, jag älskar känslan. Hur händerna bara rör sig över tangentbordet blixtsnabbt och orden bara flödar utan att jag behöver tänka.
Ska jag ge er det bästa skrivtipset någonsin? Ja jag ska säga.
Luta er närmare.
Akta så att ni inte ramlar.
TÄNK INTE.
Det är när man börjar tänka som man försöker imponera, som man får för mycket influenser.
Bara skriv.
Jag vet att det låter flummigt. Men..
prova.
Det blir garanterat mycket bättre då.

Regina Spektor är fan underbar. Dunderbra om man vänder på bokstävernalite.

Ett till tips: fråga ingen om något, det hjälper inte. För vet ni vad? Man skiter i vad folk säger när det kommer till vad man ska skriva.
Ta det som känns rätt.
Flumm eller hur?

Kommentarer
Postat av: agnes

Yasmin, tack för att du är aktiv på min blogg :)

Sånt behövs för att jag ska orka fortsätta,

Ha det bra

puss

2010-07-11 @ 16:00:51
URL: http://whereslaura.blogg.se/dotarayas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0