Just around the corner



Jag kommer alltid att undra vad som kommer härnest.
Jag kommer alltid att vara nyfiken på morgondagen.
Jag kommer alltid vilja veta mer.

Jag kommer aldrig veta vad som kommer härnest,
Jag kommer aldrig veta i förhand vad som kommer hända nästa dag.
Jag kommer aldrig veta allt.

En olycklig blandning som ger en perfekt dos av livet så som det ska vara.
Mystiskt.
Spännande.
Lite konstigt.

Man vet ju aldrig om nästa dag bli den bästa dagen i ens liv. Eller på hela veckan. Eller den sämsta.
Spääänning som sagt.
Det är lite det som gör livet värt allt. Nästa dag kanske bli bättre. Eller nästa. Det finns alltid en annan dag som kanske är värd att kämpa för och varför ge upp när nästa dag kan bli den som kommer att ge en lycka?
Varför riskera att inte få uppleva äkta kärlek för att man gav upp?
Varför riskera att inte få drömjobbet för att man gav upp?
Eller inte få träffa sin efterlängtade förskolevän?
Eller inte få den där iphonen som man skulle ha vunnit i en tävling?
Eller inte få vara med på sin systers bröllop?
Allt för att man gav upp.
För tidigt.
Jag kommer aldrig ge upp.
Inte för sent heller för den delen. Hur nu än det går ihop.

"Nanana...you never know what's just around the corner..nanana... ", nynnade en lyckligt ovetande Yasmin klockan 22:18 en söndagskväll sommaren 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0