SOLO

Att våga säga vad man tycker och känner är svårare än man tror.
När man inte måste stå på scenen och sjunga ut till världen solo så vet man inte hur det känns.
Man tror att man klarar allt.
Man tror att man har hela världen i sin hand.
Det är tyvärr inte sant.
För att bara säga vad mann tycker kräver mer mod än man tror.
Det finns saker som är enkla att säga, där någon står bredvid och körar.
Men när man måste ta den där höga eller låga tonen som man vet att bara man själv kan ta.
Då har man valet att ta steget bakåt och låta musiken ta över eller stolt ställa sig i spotlighten och chansa.
Det kan gå åt helvete eller så kan det blå succé.
Det blir inte bättre än man själv gör det till.
Och om man låter någon annan göra jobbet åt en blir det inte ens hälften så bra som om man själv hade slängt sig ut över klippan utan att blunda.
Jag tänker sjunga. Jag tänker stå där själv och glänsa även om ingen tittar. Jag tänker göra jobbet själv. Jag tänker chansa.

Jag                                                              tänker                                                                         våga.



för dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0